Překonávání překážek při expanzi podniku do zahraničí – Bc. Victor Borodin, MBA
Bc. Victor Borodin, MBA
Master's thesis
Překonávání překážek při expanzi podniku do zahraničí
Overcoming Barriers to International Business Expansion
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je poskytnout aktuální informace pro podniky, které chtějí expandovat do zahraničí, s přihlédnutím k teoretickým a praktických aspektům problematiky mezinárodní expanze do EU. Teoretická část této práce je zaměřena především na vyhodnocení mezinárodního podnikatelského prostředí. Budou předloženy důkazy dokumentující skutečnost, že důkladná orientace firem na daném …moreAbstract:
The main goal of this thesis is to provide up-to-date information for businesses willing to expand internationally, taking into account both theoretical and practical aspects of relevant issues of international expansion into the EU. The theoretical part of this work focuses especially on evaluating the international business environment. Evidence will be provided to prove that in-depth market orientation …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2016
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/a0m87/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2016
- Supervisor: doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D.
- Reader: Ing. Pavla Břečková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
International expansion of a small brewery
Sergei Vilkov -
International Franchising as a Method for Business Expansion
Darya Evgenjevna Karpushina -
How influencer marketing is a strategic ally for European companies in international expansion
Roxane Simondet -
Niche cosmetic brands decising making on international expansion
Anna Marie Christel Penelope Schörnich -
Business expansion of Rohlik Group to Latin America
Arif Khalilov -
International expansion of fast and luxury fashion brands in the Central Europe: The case of Zara and Prada
Daria Ulianova -
Panela chemical-free alternative sugar. Its model of business and expansion to European Union countries
Juan Pablo Triana Delgado -
Leadership strategies for foreign women in the Indian business environment
Sofia Sakharova