Šimon Balga
Bachelor's thesis
Destinační management Lednicko-valtického areálu
Destination management of the Lednice-Valtice area
Abstract:
Bakalářská práce zkoumá existující alternativní přístup řízení destinace, který by bylo možné aplikovat v Lednicko-valtickém areálu, kde je málo aktivní a slabá destinační společnost. Vzhledem k potenciálu regionu je nutné zohledňovat aktuální atraktivity a profil návštěvníka. Cílem práce je definovat základní principy destinačního managementu a jejich porovnání se St. Gallenským modelem destinačního …moreAbstract:
The bachelor thesis examines an existing alternative approach to destination management that could be applied in the Lednice-Valtice area, which currently has a weak and inactive destination company. Given the region's potential, it is necessary to consider the current attractions and visitor profiles. The aim of the thesis is to define the basic principles of destination management and compare them …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2024
- Supervisor: doc. Ing. Ida Rašovská, Ph.D.
- Reader: Petr Štumpf, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsBachelor programme / specializace:
Trade and Services Management / Tourism Management
Theses on a related topic
-
Lifestyle and Consumer Culture
Kristine Sulakadze -
Destinační marketing - Královédvorsko jako produkt cestovního ruchu
Monika Čtvrtečková -
Destination Marketing: Promoting Cappadocia in terms of heritage and culture
Zeynep Çizmeci -
Produkty příjezdového cestovního ruchu v Podkrkonoší
Petr Hoška -
Destinační marketing Východní Moravy
Nikola Slováková -
Místní a regionální produkty a jejich role v podpoře rozvoje cestovního ruchu na Mělnicku
Dana Jandová -
Destinační marketing
Martina Moravcová -
Destinační marketing na území CHKO Jizerské hory
Markéta Horníková