Možnosti interpretace spontánního dětského výtvarného projevu s využitím kategorií psychologie písma a psychologického výkladu symbolů – Mgr. Veronika Hamplová, Ph.D.
Mgr. Veronika Hamplová, Ph.D.
Doctoral thesis
Možnosti interpretace spontánního dětského výtvarného projevu s využitím kategorií psychologie písma a psychologického výkladu symbolů
The Possibilities of the Interpretation of Spontaneous Child`s Art with Applying Graphological Categories and Psychological Symbol`s Interpretation
Abstract:
Disertační práce se zabývá spontánním dětským výtvarným projevem a jeho využitím v pedagogické práci. Na základě teoretického rámce pohledu na spontánní dětský výtvarný projev předkládám svůj vlastní návrh interpretace spontánního dětského výtvarného projevu s využitím kategorií psychologie písma a psychologického výkladu symbolů. Navržená metodika interpretace vychází z teoretického zázemí psychologie …moreAbstract:
This thesis is concerned with spontaneous childs art and its posibility of using in education. On the basis of a theoretical background I propose my own project of childs art interpretation together with an usage of graphology and psychological symbols interpretation. This methodology has been work out on the theoretical basis of graphology, contemporary theories of childs art and also of the theory …moreKeywords
Klíčová slova dětský výtvarný projev psychologie dětského výtvarného projevu psychologie dítěte interpretace dětského výtvarného projevu symbol znak proces symbolizace vizuální komunikace Key words childs art psychology of childrens drawing psychology of children interpretation of childs art mark sign symbolization process visual communication
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 10. 2007
Identifier:
https://is.muni.cz/th/glcc8/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 10. 2007
- Supervisor: doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. Vladimír Smékal, CSc., doc. Petr Jochmann
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HAMPLOVÁ, Veronika. \textit{Možnosti interpretace spontánního dětského výtvarného projevu s využitím kategorií psychologie písma a psychologického výkladu symbolů}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2007. Available from: https://theses.cz/id/s4blia/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationDoctoral programme / field:
Specialization in Pedagogy / Arts Education
Theses on a related topic
-
Příběhy skryté v obrazech - interpretace výtvarné tvorby autorky s autismem
Kamila Mourtadaová -
Kresba pohádky dětmi předškolního věku a interpretace kresby
Hana Běhounková -
Interpretace spontánního dětského výtvarného projevu z hlediska psychologického výkladu symbolů
Veronika Hamplová -
Analýza vztahů výtvarného vyjádření emocí a jeho interpretace u žáků 5. tříd
Aneta ČECHOVÁ -
Současnost dětského spontánního výtvarného projevu
Karolina KUŽELOVÁ -
Interpretace spontánního dětského výtvarného projevu z hlediska psychologického výkladu symbolů
Veronika Hamplová -
Charakteristiky výtvarného projevu chlapců žijících v dětském domově
Nikola KOTENOVÁ -
Emoce v dětském výtvarném projevu
Hana SKÁLOVÁ