Marcel Aymé et les contes duchat perché dans une classe FLE – Mgr. Dagmar Hyklová
Mgr. Dagmar Hyklová
Bachelor's thesis
Marcel Aymé et les contes duchat perché dans une classe FLE
Marcel Aymé and "Les contes du chat perché" in the class of FLE
Abstract:
ANNOTATION The thesis deals with the work 'Les Contes du chat perché' (The Fairy-tales of Tom-cat Tabby) by Marcel Aymé. The aim of the work is to introduce the author, the book, and the main characters to the teacher and the pupils. The practical part consists of three pedagogical sheets which are destined for the lessons of French language themselves and siutable for the pupils of the level A2.Abstract:
ANOTACE Bakalářská práce se zabývá dílem Les Contes du chat perché ( Pohádky kocoura Moura ), jehož autorem je Marcel Aymé. Cílem této práce je seznámit učitele i žáky s autorem, knihou a hlavními hrdiny. Praktická část se skládá ze tří pedagogických listům, které jsou určeny pro samotnou výuku francouzského jazyka, vhodné pro studenty úrovně A2.
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 5. 2007
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hrtqz/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2007
- Supervisor: Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Lower Secondary School Teacher Training in Foreign Languages - French
Theses on a related topic
-
Porozumění věcněsdělnému textu
Klára WOWROVÁ -
Recepce psaného textu u žáka se sluchovým postižením
Kateřina Mlčáková -
Porozumění uměleckému a odbornému textu - komparativní studie (Compréhension d'un texte littéraire et d'un texte en français de spécialité - l'étude comparative)
Kristýna SLAVÍČKOVÁ -
Shared reading and its influence on second graders reading comprehension
Barbora Šenbergerová -
Analysis of the Corpus of Texts Generated by ChatGPT for Teaching Reading Comprehension.
Tereza KUBÁNKOVÁ -
Slovníkové listy pro výuku češtiny jako cizího jazyka
Veronika Daňhelová -
Metodické listy k rozlišování tvarově podobných písmen při prvopočátečním čtení a psaní
Petra Fešarová -
Metodické listy do výuky estetické výchovy ve výtvarné výchově a pracovních činnostech na 2. stupni ZŠ – čtvero ročních období pro žáky s odlišným mateřským jazykem
Petra Havlíčková