Michaela KOŤOVÁ

Master's thesis

Přístup pedagoga k žákovi s hyperkinetickou poruchou na prvním stupni běžné základní školy

Approach of an educator to a pupil with ADHD in a primary school
Abstract:
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou dětí s ADHD na běžných základních školách. Cílem práce je zjistit, jaký je vztah mezi tím, jak učitelé na těchto školách žáka vnímají a tím, jak k němu přistupují. Porucha aktivity a pozornosti je nejprve představena v teoretické části práce z hlediska symptomů, etiologie a komorbidity jakožto východiska pro výběr vhodných intervenčních strategií. …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the issue of children with ADHD in primary schools. The aim of the thesis is to find out what relationship is between how teachers perceive the pupils and how they approach them. ADHD is first presented in the theoretical part of the work in terms of symptoms, etiology, and comorbidity as the basis for the selection of suitable intervention strategies. These strategies …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 3. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Jaroslav Říčan, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KOŤOVÁ, Michaela. Přístup pedagoga k žákovi s hyperkinetickou poruchou na prvním stupni běžné základní školy. Ústí nad Labem, 2019. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta