Die Wortfolge im Deutschen. Ein Didaktisierungsvorschlag – Bc. Lucie Cápíková
Bc. Lucie Cápíková
Diplomová práce
Die Wortfolge im Deutschen. Ein Didaktisierungsvorschlag
Word order in German. A project of didactization.
Abstract:
This Master's thesis deals with German word order in German language teaching. On the example of negation with a particle “nicht” presents a didactic project of this phenomenon. The theoretical part deals with grammar and syntactic structures, German word order and negation with the particle “nicht”. This theoretical basis was applicated to the didactic project, which was tested by 40 respondents during …víceAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá tématikou německého slovosledu ve výuce německého jazyka a na příkladu negace pomocí částice nicht předkládá návrh didaktizace tohoto jevu. V teoretické části se věnuje problematice výuky gramatických a syntaktických jevů, teorii německého slovosledu a negaci pomocí částice „nicht“. Tyto teoretické poznatky jsou aplikovány v praktické části v návrhu didaktizace dvou typů …více
Jazyk práce: němčina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 3. 5. 2019
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/pjp9l/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 19. 6. 2019
- Vedoucí: prof. PhDr. Iva Zündorf, Ph.D.
- Oponent: BA Johannes Benjamin Köck, MA
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Professional Preparation of Future Lower Secondary School Teachers in Using Information and Communication Technologies in the Context of Teaching English as a Foreign Language
Xiaojun WANG -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Storybird and its Usage in Teaching Writing to Czech Upper Secondary Learners of English as a Foreign Language
Lenka Kašparová -
Teaching English as a Foreign Language to Dyslexic Learners at Grammar School
Miluše Chlumecká -
Jessica Fellowes’s "Downton Abbey": Translation and analysis with special regard to syntax and FSP
Zuzana Ševčíková -
Reverse Transfer in the Czech Syntax: Error Description, Pronominal Subject, and Subject-Verb Word Order
Kamil Ivan