Tomáš Komárek
Master's thesis
Automation in Search Engine Advertising
Automatizace v Marketingu ve Vyhledávání
Abstract:
Automatizace a smart bidding jsou v současné době ožehavými tématy. Ovšem, vědecky doložený důkaz o výkonosti smart biddingu. Experiment, který jsem provedl na účtu středního knihkupectví, ukazuje, že smart bidding funguje lépe pro vyhledávací síť, nikoli však pro shopping kampaně, které jsou strukturovány na základě odlišné míry konverze vyhledávacích dotazů. Smart bidding bylo porovnáváno s poloautomatickým …moreAbstract:
Automation and smart bidding are currently hot topics. However, the smart bidding performance is lacking a scientific proof. The experiment I conducted on a bookstore account shows that smart bidding works better for Search Network, but not for Shopping Campaigns, which are structured based on a different conversion rate of search terms. The smart bidding was compared with semi-automated manual bidding …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 10. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/74152
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2018
- Supervisor: Václav Stříteský
- Reader: Libor Jarolím
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/74152
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / International Management
Theses on a related topic
-
The Impact of Search Engine Optimization and Search Engine Marketing Channels on an Online Start-up Business
Daniel Stand -
Metody SEO (search engine optimisation) a SEM (search engine marketing) a jejich použití v českém online prostředí
Martin Kostelník -
Implementace Search engine marketingu a předpoklady jeho efektivity
Oles Vasylyev -
Implementation of the Digital Marketing Plan of a travel agency
Lalita Berikbaeva -
Search Engine Marketing neziskových organizací
Michal Slavík -
Globální SEO strategie v kombinaci s PPC
Martin Beneš -
Vliv PPC reklamy na nákupní rozhodovací proces zákazníka
David Hubáček -
Internetový marketing a PPC reklama ve vybrané firmě
Jakub Rákosník