Historická analýza vzestupu a expanze korejské populární kultury na západě – Bc. Pavla Girardová de Villars
Bc. Pavla Girardová de Villars
Master's thesis
Historická analýza vzestupu a expanze korejské populární kultury na západě
A historical analysis of the rise and expansion of Korean popular culture in the West
Abstract:
Předmětem výzkumu je celosvětový fenomén korejské vlny populární kultury, známý také jako Hallyu. Jedná se o globální jev současnosti dotýkající se nejen oblasti hudby, kde je popularita nejočividnější, ale také kultury v obecném slova smyslu, tj. korejské seriály, filmy, móda, kosmetika, atd. Export jednotlivých součástí specifických produktů korejské kultury do zbytku světa započal na začátku nového …moreAbstract:
The subject of research is the global phenomenon of the Korean wave of popular culture, also known as Hallyu. This is a global phenomenon of the present time affecting not only the field of music, where popularity is most obvious, but also culture in the general sense of the word, i.e. Korean series, films, fashion, cosmetics, etc. The export of individual components of specific products of Korean …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 8. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hokmv/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 9. 2022
- Supervisor: Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D.
- Reader: PhDr. Petr Macek, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
GIRARDOVÁ DE VILLARS, Pavla. \textit{Historická analýza vzestupu a expanze korejské populární kultury na západě}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2022. Available from: https://theses.cz/id/s6g82q/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Culture Management / Culture Management
Theses on a related topic
-
Cultural Difference Applied in International Marketing - L'Oreal in ASEAN Market" real case study.
Soe Min Htet -
Marketing strategies for new media in the internet Era – DouYin short video as an example
Meng Xi Zhang -
Gender Aspects in Marketing Strategies
Mariia Kabanova -
Marketing Strategies of Dahua Technology for Entering into European Market
Guoting Zhou -
Green brands’ marketing strategies and their effects on green purchase intention: The case of Czech market
Ülkem Altunbulak