Aleš ŠAMAJ

Bachelor's thesis

Vyučovací hodina v rámci inkluzivního vzdělávání

Lesson in frame of inclusive education
Abstract:
Vyčleňování handicapovaných dětí z hlavního vzdělávacího proudu je jednou z charakteristik českého vzdělávacího systému, které jdou proti principům inkluzivního vzdělávání. Právě na možnosti a úskalí vzdělávání handicapovaných dětí, bych se v následující práci chtěl zaměřit. Cílem mé práce je popsat a zhodnotit inkluzivní vzdělávání ve vyučovací hodině na vybrané základní škole. V teoretické části …more
Abstract:
One of the characteristics of czech educational system that goes against the principles of inclusive education is that the handicapped children are being excluded from main educational flow. I want to concentrate on possibilities and possible problems in educating handicapped children with the non-handicapped. Main goal of my work is to describe and evaluate inclusive education in lessons on chosen …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2015
Accessible from:: 3. 4. 2015

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PaedDr. Petr Franiok, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŠAMAJ, Aleš. Vyučovací hodina v rámci inkluzivního vzdělávání. Ostrava, 2015. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 3.4.2015

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 3. 4. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta