Barevná dramaturgie hraného filmu – Lizaveta Chakanava
Lizaveta Chakanava
Bachelor's thesis
Barevná dramaturgie hraného filmu
Color dramaturgy in fiction film
Anotácia:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání využití barvy jako dramatického nástroje v narativním filmu. Práce představuje barvu jako komplexní fyzikální, fyziologický a estetický jev. Dále poskytuje přehled existující teorie barev v evropském umění, aby ukázala, jak lze jednotlivé barvy a barevné vztahy využít k přenosu emocí, uvedení tématu a plnění narativní funkce v uměleckém díle a filmu. Tato …viacAbstract:
This bachelor thesis explores the use of color as a dramatic tool in narrative film. The thesis introduces color as a complex physical, physiological and aesthetic phenomena. The paper further provides an overview of existing color theory in European art to present how individual colors and color relations can be used to transmit emotion, introduce a theme and fulfill narrative function in a work of …viacKľúčové slová
korejská kinematografieKľúčové slová
barva ve filmuKľúčové slová
psychologické aspektyKľúčové slová
analýzy filmových dělKľúčové slová
symbolika barevKľúčové slová
teorie barvy
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 14. 8. 2023
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/18505
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 9. 2023
- Vedúci: Jaroslav BRABEC
- Oponent: Jasmina BLAŽEVIČ
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 26. 10. 2023 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBachelor programme / odbor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Režie
Práce na příbuzné téma
-
Hudební výrazové prostředky v sérii Dekalog
Jindřich Andrš -
Výrazové prostředky v tvorbě Dariuse Khondjiho
Klára Fantová -
Obrazové výrazové prostředky v díle Sergeje Paradžanova
Jan Hrubý -
Výrazové prostředky a barevné řešení filmů Vittoria Storara
Marcel Beneš -
Výrazové prostředky filmu noir a jejich využití v dalším vývoji světové kinematografie
Petr Pospíšil -
Výrazové prostředky kamery ve filmu Friedricha W. Murnaua Východ slunce se zvláštním ohledem na unikátní zpracování scén s atmosférou na pomezí ateliéru a reálu.
Filip Rejč -
Prostředky pro vyprávění příběhu v digitální malbě
Jitka Nemikinsová -
Výrazové prostriedky vo filme Mind Game(2004)
Šimon Mészáros