Integrace dítěte se svalovou dystrofií v základní škole. – Bc. Radka Březíková
Bc. Radka Březíková
Master's thesis
Integrace dítěte se svalovou dystrofií v základní škole.
Integration of a child with muscular dystrofia in the primary education.
Abstract:
Stěžejním tématem této teoreticko-výzkumné diplomové práce je integrace dítěte se svalovou dystrofií v běžné základní škole. V první části seznamuji čtenáře s teoretickými východisky souvisejícími se společným vzděláváním žáků, zejména s pojmy: integrace a inkluze ve vzdělávání, speciální vzdělávací potřeby žáků, podpůrná opatření, role asistenta pedagoga a školní zralost žáka. Dále jsou zde citována …moreAbstract:
This theoretical-causal diploma thesis deals with the integration of a child with muscular dystrophy in the regular elementary school. The first part introduces theoretical starting points in the area of the integration inclusion, common education of pupils with special educational needs, supporting measures, the role of an assistant, teacher and pre-school readiness of a pupil. Furthermore, the most …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 12. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vv144/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 2. 2019
- Supervisor: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary and Language School Teacher Training in German Language
Theses on a related topic
-
Úloha a míra intervence asistenta pedagoga při vzdělávání žáka s ADHD v běžné základní škole
Hana Poláčková -
Asistent pedagoga ve vzdělávání žáků s náročným chováním ve vybraných základních školách
Adriana SZKUTOVÁ -
Asistent pedagoga ve vzdělávání žáků s mentálním postižením
Barbora ČUPAJOVÁ -
Role asistenta pedagoga v oblasti podpory a vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem na 1. stupni ZŠ
Anežka FRÁNOVÁ -
Analýza podpůrných opatření z pohledu asistentů pedagoga u žáků s Aspergerovým syndromem.
Štěpánka Poláková -
Spolupráce asistenta pedagoga s učitelem
Nikola ČÍŽKOVÁ -
Asistent pedagoga u žáka s mentálním postižením z pohledu spolužáků
Simona SEDLAČÍKOVÁ -
Aspekty pozice asistenta pedagoga z pohledu asistentů pedagoga a dalších pedagogických pracovníků
Michaela Novotná