Specifika spotřebního chování generace Z vůči kavárenským řetězcům – Adéla Vágnerová
Adéla Vágnerová
Bachelor's thesis
Specifika spotřebního chování generace Z vůči kavárenským řetězcům
Costumer Behaviour Specifics of Gen Z towards Coffeehouse Chains
Abstract:
Cílem této práce je zjistit, jaké důvody a motivace spotřebního chování udávají preferenci kávového řetězce Starbucks nebo Costa Coffee. Hlavním cílem je zjistit, který faktor nejvíce ovlivňuje generaci Z v jejich rozhodování. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje definici základních pojmů týkajících se spotřebního chování, postoje spotřebitelů a vlivu atmosfér …moreAbstract:
The aim of this thesis is to find out the reasons and motivations behind consumer behavior that are forming the preference between Starbucks and Costa Coffee. The main aim is to find out which factor influences gen Z the most in their decision. This paper is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is focused on defining basic terms such as consumer behaviour, consumer attitude …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 12. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/88321
Thesis defence
- Date of defence: 18. 1. 2023
- Supervisor: Jan Koudelka
- Reader: Vojtěch Lambert
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/88321
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Arts Management
Theses on a related topic
-
Consumer Behaviour of Turkish Millennials on Green Products
Elcin Dindar -
Intergenerational Analysis of Consumer Behaviour on the Wine Market
Julie Horáková -
Analysis of Consumer Behaviour in Touristic Field - on Example of Outgoing Tourism to Dubai
Julie Kalinová -
Hodnocení spokojenosti českých spotřebitelů s kavárenskými řetězci Costa Coffee a CrossCafe
Richard Vereb -
Analýza chování zákazníků na trhu kavárenských řetězců
Simona Barabášová -
Možnosti marketingové orientace kavárenských řetězců v ČR z hlediska očekávaní zákazníků a nabízených služeb kavárenského odvětví
Maxim Panfilov