Adéla Vágnerová

Bachelor's thesis

Specifika spotřebního chování generace Z vůči kavárenským řetězcům

Costumer Behaviour Specifics of Gen Z towards Coffeehouse Chains
Abstract:
Cílem této práce je zjistit, jaké důvody a motivace spotřebního chování udávají preferenci kávového řetězce Starbucks nebo Costa Coffee. Hlavním cílem je zjistit, který faktor nejvíce ovlivňuje generaci Z v jejich rozhodování. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje definici základních pojmů týkajících se spotřebního chování, postoje spotřebitelů a vlivu atmosfér …more
Abstract:
The aim of this thesis is to find out the reasons and motivations behind consumer behavior that are forming the preference between Starbucks and Costa Coffee. The main aim is to find out which factor influences gen Z the most in their decision. This paper is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is focused on defining basic terms such as consumer behaviour, consumer attitude …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 12. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 1. 2023
  • Supervisor: Jan Koudelka
  • Reader: Vojtěch Lambert

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/88321