Petra LEHEROVÁ

Bachelor's thesis

The Language of Television Food Advertisements

The Language of Television Food Advertisements
Abstract:
The thesis in hand focuses on the analysis of the language means used in television food advertisements, mainly from the linguistic point of view. The thesis is divided into the theoretical part and the practical part. The theoretical part deals with basic terminology such as advertisement, its purpose and other related terms. Basic linguistic terms, which appear in television advertisements, are also …more
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na rozbor jazykových prostředků používaných v televizních reklamách na jídlo, a to hlavně z lingvistického hlediska. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části budou definovány pojmy jako reklama, její účel a další pojmy spojené s reklamou, dále pak základní lingvistické jevy, které se běžně v reklamách vyskytují. Praktická část se bude …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2012
Accessible from:: 3. 5. 2012

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

LEHEROVÁ, Petra. The Language of Television Food Advertisements. Zlín, 2012. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 3.5.2012

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 3. 5. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe