Die Aktuelle Diglossie der deutschsprachigen Schweiz – Lucie Ošlejšková
Lucie Ošlejšková
Diplomová práce
Die Aktuelle Diglossie der deutschsprachigen Schweiz
Eine Untersuchung des Einsatzes der Mundart und der Standardsprache im Schweizer Fernsehen/A project on the use of dialect and Swiss German on Swiss TV
The Current State of Diglossia in the German-speaking Part of Switzerland
Abstract:
The aim of this master "thesis" is to give a picture of the current state of the dialect on the Swiss TV in the German-speaking Part of Switzerland. The theoretical part describes among others the history and development of the Swiss diglossia-situation and the specific use of the low and the high variety in the particular functionals domains. The first part deals also with the diglossia in general …víceAbstract:
Cílem předložené diplomové práce je zachycení současného stavu dialektu ve švýcarské televizi. Teoretická část popisuje mimo jiné vývoj švýcarské diglosní situace a specifické použití L- a H-variety v jednotlivých funkčních doménách; pozornost je věnována i diglosii jako takové a terminologické problematice diglosie a bilingvismu. V empirické části je s pomocí korpusu, který zahrnuje 184 televizních …více
Jazyk práce: němčina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 7. 4. 2008
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 21. 5. 2008
- Vedoucí: Michaela Kaňovská
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Univerzita Palackého
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Filologie / Německá filologie
Práce na příbuzné téma
-
Spezifische Züge des schweizer Deutschen
Marína Bartošová -
Korpuslinguistische Analyse des Schweizer Standarddeutsch
Radim MAŇÁK -
Classicism versus Modernisn: An Analysis of the Sociolinguistic Problems of the Contemporary Sinhala Language as regards its Diglossia
Palitha Lakshman Nugapitiya -
Helvetismen in der gesprochenen Sprache
Alice Knichalová -
Analýza obsahu reklamního spotu
Ekaterina Khalkhinova -
Použití firemního software ke zkoumání vybraných parametrů reklamních spotů
Alona Ostrenska -
Analýza obsahu reklamního spotu
Martina Ganobčíková