Mgr. Klára Talášková

Bachelor's thesis

Análisis sociolingüístico de los anuncios publicitarios españoles de la marca Maggi

Sociolinguistic analysis of Spanish texts used to advertise the brand Maggi
Abstract:
This Bachelor Thesis deals with the sociolinguistic changes in Spanish advertisements of Maggi, to be specific, in the advertisements published in some of the Spanish newspapers between the years 1904 and 1994. It focuses on the strategy and social values used for the propagation,the use of adjectives and the structure of advertising slogans.
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá sociolingvistickými změnami v propagaci značky Maggi ve Španělsku, konkrétně v tištěné reklamě, která byla publikována v některých ze španělských deníků a časopisů v letech 1904 - 1994. Zaměřuje se především na strategii a společenské hodnoty použité v propagaci, použití přídavných jmen a skladbu sloganu.
 
 
Language used: Spanish
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 2. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 2. 2010
  • Supervisor: Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta