Jana Burešová

Bachelor's thesis

The Use of Vocabulary in the Language of Advertising

Abstract:
The bachelor paper deals with the use of vocabulary in the language of advertising headlines promoting cosmetic products in British female magazines. The language of advertising is characterized both on formal and semantic level. The first part is theoretical and it is a basis for thorough analysis of advertising headlines that is commented upon in the practical part.
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá užitím lexika v reklamních titulcích, které propagují kosmetické výrobky v britských magazínech pro ženy. Jazyk reklamy je v práci charakterizován na rovině formální i významové. První část práce je teoretická a na jejím základě je vypracována podrobná analýza reklamních titulků, která je okomentována v praktické části.
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 5. 2008
  • Supervisor: PhDr. Zuzana Nádraská, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Burešová, Jana. The Use of Vocabulary in the Language of Advertising. Pardubice, 2008. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická

University of Pardubice

Faculty of Arts and Philosophy

Bachelor programme / field:
Philology / English for Business