The Use of Vocabulary in the Language of Advertising – Jana Burešová
Jana Burešová
Bachelor's thesis
The Use of Vocabulary in the Language of Advertising
Abstract:
The bachelor paper deals with the use of vocabulary in the language of advertising headlines promoting cosmetic products in British female magazines. The language of advertising is characterized both on formal and semantic level. The first part is theoretical and it is a basis for thorough analysis of advertising headlines that is commented upon in the practical part.Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá užitím lexika v reklamních titulcích, které propagují kosmetické výrobky v britských magazínech pro ženy. Jazyk reklamy je v práci charakterizován na rovině formální i významové. První část práce je teoretická a na jejím základě je vypracována podrobná analýza reklamních titulků, která je okomentována v praktické části.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2008
Thesis defence
- Date of defence: 28. 5. 2008
- Supervisor: PhDr. Zuzana Nádraská, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Burešová, Jana. The Use of Vocabulary in the Language of Advertising. Pardubice, 2008. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyBachelor programme / field:
Philology / English for Business
Theses on a related topic
-
Význam slov a slovotvorba v 7. ročníku ZŠ
Barbora Kokorská -
Vektorová reprezentace slov a její aplikace
Martin Halada -
Význam slov a slovotvorba v 7. ročníku ZŠ
Barbora Kokorská -
Multimodální metafora a její aplikace. Sociolingvistická studie
Martina JANOUTOVÁ -
Vizualizace metafory pokroku v reklamě meziválečného Československa
Helena Maňasová Hradská