Ing. Dana Horníčková

Master's thesis

Marketing a kulturní management Muzea města Brna

Marketing and Cultural Management of Brno City Museum
Abstract:
Práce se zabývá zpracováním předpokladů Muzea města Brna k efektivnímu využití svěřených objektů a vykonávaných činností zformulovaných do marketingové strategie instituce. Základním krokem bylo zpracování SWOT analýzy, která přehledným způsobem zhodnotí výhody a nevýhody této městské kulturní organizace a současně zcela jasně pojmenuje případná rizika na trhu kulturních služeb. Výsledkem je analýza …more
Abstract:
The work deals with the processing of the Brno City Museum prerequisites for an effective utilization of its entrusted property and executed activities formed into a marketing strategy of the institution. The basic step was to elaborate a SWOT analysis which would clearly evaluate and name the advantages and disadvantages of the urban cultural organization and the potential risks in the cultural services …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2009
  • Supervisor: Ing. arch. Lea Vojtová, Ph.D.
  • Reader: doc. Ing. František Svoboda, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta

Masaryk University

Faculty of Economics and Administration

Master programme / field:
Economic Policy and Administration / Regional Development and Administration