Automatization and Personalization of Assistive Technology Processes for Users with Dyslexia – Mgr. BcA. Tereza Pařilová, DiS.
Mgr. BcA. Tereza Pařilová, DiS.
Advanced ('rigorózní') thesis
Automatization and Personalization of Assistive Technology Processes for Users with Dyslexia
Automatization and Personalization of Assistive Technology Processes for Users with Dyslexia
Abstract:
Dnešní svět je velmi ovlivněn rychlým vývojem sofistikovaných technologií, ať už v podobě webových služeb nebo internetových technologií, osobních komunikačních zařízení atd. Podstatné každodenní činnosti člověka už není vždy možné ovládat manuálně z důvodů časové nebo objemové náročnosti a komplikovanosti. Díky nejpokročilejším technologiím jsou konkrétně asistivní technologie na prudkém vzestupu …moreAbstract:
The world today is highly influenced by the rapid development of sophisticated technology, be it in the form of web services, Internet technology or personal communication devices. A significant part of our daily activities can no longer be managed manually due to their amount, time demand or complexity. Thanks to the most advanced modern technologies, assistive technologies are on the rise and on …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 9. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/me2am/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 1. 2016
- Reader: doc. RNDr. Tomáš Pitner, Ph.D., prof. Eva Gyarmathy, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsAdvanced ('rigorózní řízení') programme / field:
Applied Informatics / Applied Informatics
Theses on a related topic
-
Dyslexia and English Language Acquisition: Supporting Pupils with Dyslexia in Learning English Vocabulary
Natálie Šatná -
The Approach to Learners Diagnosed with dyslexia in ELT
Andrea Hanáčková -
Teaching English as a Second Language to Young Learners with Dyslexia
Eva Stavjaníková -
Use of music in English language lessons with pupils diagnosed with ADHD and Dyslexia
Magdaléna Holbová -
Teaching English in the Online Environment to Students with Dyslexia
Jozef Andraš -
Students with Dyslexia and ELT
Lucie Procházková