Magnetofon jako kompoziční a interpretační nástroj – Bc. Jakub Adámek
Bc. Jakub Adámek
Bakalářská práce
Magnetofon jako kompoziční a interpretační nástroj
Tape recorder as a compositional and interpretative instrument
Anotace:
Práce se zabývá manipulací s magnetofonovým pásem v oblasti elektroakustické hudby s přesahem do hudby populární. První část nastiňuje technologicko-historické kontexty magnetického záznamu zvuku. V druhé části se zabývá jednotlivými styly. Jmenovitě konkrétní hudba, elektronická hudba v Německu, USA a Československu. Závěr textu popisuje princip vícestopého nahrávání populární hudby. Časově zasahuje …víceAbstract:
The work describes manipulation with recording tape on the field of electro-acousting music overlapping to the popular music. The first part foreshadows technological and historical connections of magnetic record of sound. The second part mentions particular styles. Nominally: musique concrete, electronic music in Germany, the U.S.A. and Czechoslovakia. The principles of multi-track recording are introduced …víceKlíčová slova
Magnetofon magnetofonový pás médium manipulace konkrétní hudba Schaeffer elektroakustická hudba Cage Ussachevski Luening střih montáž Stockhausen Columbia Tape Music Center Oliveros Lucier Minimalismus Reich Experimentální studio Československého rozhlasu v Bratislavě Kolman Parsch Piňos multitrack recording Beatles Abbey Road
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 5. 2010
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/t5ggc/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 6. 2010
- Vedoucí: Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Sdružená uměnovědná studia