Alternative teaching methods in teaching English – Bc. Kateřina Vodešilová
Bc. Kateřina Vodešilová
Bachelor's thesis
Alternative teaching methods in teaching English
Alternative teaching methods in teaching English
Abstract:
Bakalářská práce "Alternativní výukové metody ve výuce anglického jazyka" se zabývá alternativními výukovými metodami a jejich využitím ve výuce. V jednotlivých kapitolách teoretické části jsou detailní informace o metodách Suggestopedie a zážitkového učení. Praktická část pojednává o konkrétní podobě těchto metod ve výuce anglického jazyka v intenzivních kurzech na vybrané jazykové škole. Na základě …moreAbstract:
The bachelor thesis “Alternative teaching methods in teaching English” deals with two alternative methods and their application in teaching English. In individual chapters of the theoretical part is detailed information about the methods of Suggestopedia and experiential learning. The practical part includes a description of application of these methods in intensive language courses at a chosen language …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rag9h/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 1. 2014
- Supervisor: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - English Language
Theses on a related topic
-
Experiential learning online: A comparative case study of Intensive Language and Methodology course at the Faculty of Education, Masaryk University
Ewa Otwinowska -
Intensive Language Courses – Development of the Four Primary Language Skills through Multiple Intelligences Theory
Tomáš Andrášik -
The Value of Experiential Learning in an Intensive English Language Course
Barbora Janitorová -
Theme Aimed Intensive Language Course
Lenka Zelenková -
Preparation and organization of an intensive language course
Helena Matoušková -
Intensive experiential language course
Bronislav Sobotka -
Intensive Sprachkurse für Abiturienten in der Tschechischen und Slowakischen Republik
Laura Ewerlingová -
Alternativní metody ve výuce češtiny na SŠ
Zuzana Procházková