Ing. Richard Zbranek
absolventská práce studenta CŽV
Respekt jako faktor ve výuce
Respect as a Factor in Education
Abstract:
Respekt je těžko definovatelný sociální konstrukt, který ovlivňuje téměř každou sociální interakci a kterého důležitost do jisté míry vědomě a částečně podvědomě vnímají všichni. Význam respektu ve vztahu mezi učitelem a žákem však není všeobecně přezkoumán a doceněn. Tato práce poodhaluje roli, kterou respekt ve vzdělávání hraje, a to jak pro studijní výkon žáků, tak pro atmosféru na vyučování. Práce …moreAbstract:
Respect is a social construct that is very difficult to define, yet it factors in almost every social interaction. Everyone perceives and recognizes the importance of respect, though only in part consciously and in part intuitively or subconsciously. The significance of respect in the relationship between a teacher and their pupils or students is not universally recognized. This paper uncovers the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 1. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 1. 2. 2024
- Supervisor: Mgr. David Kryštof, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzděláváníMendel University in Brno
Institute of Lifelong Learningceloživotní:
Study of pedagogy
Theses on a related topic
-
Respektující komunikace učitele a dítěte v montessori školce
Zuzana Pospíšilová -
Respektující vztah mezi učitelem a žákem
Jana Škodová -
Respektující vztah mezi učitelem a žákem
Silvie Frolová -
Vztah učitele a žáka ve studentských příbězích
Gabriela Mezníková