Nikol Czuczorová
Bachelor's thesis
Umelecké inštitúcie a pozícia diváka
Art Institutions and the Viewer's Position
Abstract:
Cieľom práce je prehodnotiť tradičné prístupy angažovanosti a tvorby publika v kontexte umeleckých inštitúcií. Práca sa pokúsi predstaviť základné experimentálne prístupy používané inštitúciami na rôznych úrovniach inštitucionality. Na úrovni umeleckých inštitúcií práca predstaví niekoľko úspešných experimentálnych metód používaných pre zvýšenie inkluzivity a zapájania publika. Taktiež pôjde o pokus …moreAbstract:
The aim of the work is to re-evaluate traditional approaches to engaging and creating audiences in the context of art institutions. Furthermore, the work will attempt to introduce the basic experimental approaches used by institutions at different levels of institutionality. In order to achieve a result that could lead to the joint benefit of both audience and institutions, it will be important to …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2022
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/16620
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2022
- Supervisor: Tereza STEJSKALOVÁ
- Reader: Josef LEDVINA
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 3. 9. 2022 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBachelor programme / field:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Fotografie
Theses on a related topic
-
Metody kvality a jejich přínos pro obce a kraje a jejich organizace
Lenka Kratochvílová -
Nejvýznamnější představy českých drobných a středních podnikatelů o Číně a jejich vliv na strategie navazování česko-čínských obchodních vztahů
Kateřina Valíčková -
Umění jako technologie – případová studie sbírky Muzea moderního umění Olomouc
Petr Gerneš -
Propagace současného umění v době COVIDu - analýza online aktivit Centra současného umění DOX
Daria Dymova -
Generativní umění: Metoda, praxe či analogie pro paradigma teorie komplexity v umění?
Johana Rybářová -
Autonomie umění mimo instituce umění
Filip Hauser -
Student umění jako návštěvník galerie. Případová studie Krajské galerie výtvarného umění ve Zlíně.
Veronika Žídková -
Využití nových médií a prezentace digitálního umění na Brno Art Open (2008–2022). Příspěvek k lokální historii mediálního umění
Simona Hladůvková