Architektura v (anti)utopických filmech třicátých let – Anna Kryvenko
Anna Kryvenko
Bakalářská práce
Architektura v (anti)utopických filmech třicátých let
Architecture in the utopian/dystopian films of the thirties
Anotace:
Architektura vždy reflektuje stav společnosti, jelikož se musí přizpůsobit životu člověka. V horším případě je to naopak - člověk je nucen změnit svůj život a přizpůsobit se městskému prostředí. Architektura pracuje s měřítkem, hmatem a zrakem, časem a prostorem. Tím je blízká filmu jako výrazovému prostředku. Tato práce má za cíl porovnání představ o budoucnosti a tím, co se dělo ve společnosti a …víceAbstract:
Architecture has always reflected the state of society, as it must adapt to human life. In a worse case, it may be the other way round - people are forced to change their life in order to adapt to the urban environment. Architecture works with the scale, touch and sight, time and space. In this way it is similar to the film as a mean of expression. This study aims to compare ideas about the future …víceKlíčová slova
filmová teorieKlíčová slova
filmové žánryKlíčová slova
utopieKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
architekturaKlíčová slova
30. léta 20. stoletíKlíčová slova
futuristický filmObhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 9. 2015
- Vedoucí: Vladimír CZUMALO
- Oponent: Ladislav ŠERÝ
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele). In the license agreement the author has granted the following: e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 12. 2. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Audiovizuální studia
Práce na příbuzné téma
-
Eticismus Beryse Gauta a analýzy vybraných děl sovětské kinematografie
Ivo Antonov -
Názvy filmových děl v ruštině a češtině (strukturně-sémantická a sociolingvistická analýza)
Ilona Šikulová -
Názvy filmových děl v ruštině a češtině(strukturně-sémantická a sociolingvistická analýza)
Ilona Šikulová -
Sémiotická analýza vybraných děl z žánru fashion film
Anežka Horová -
1. Teoretická část: Pozorovatelský realismus v díle Cristiana Mungia - analýza filmového stylu. 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., režie.
Jan Kolář -
Komentovaný soupis recepce díla Egona Hostovského ve 20. a 30. letech 20. století
Lucie Nováčková -
Glamour fotografie v českých časopisech 20 .a 30. let 20. století
Marie Kadlecová -
Ideál ženy v ruské literatuře 20. a 30. let 20. století (na příkladu děl Cement, Jak se kalila ocel a Jedenačtyřicátý)
Markéta Mládková