Petra KŘÍŽENECKÁ

Bachelor's thesis

Proměny televizní reklamy na potraviny

Transformations of TV commercial to foodstuff
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá proměnami televizních reklam zaměřených na potraviny. Cílem práce je zjistit, které jazykové a nonverbální prostředky reklamy tohoto druhu se v určitém období nejvíce využívají a zachycení jejich proměn. Proměny se týkají také délky reklamních spotů. K porovnání těchto jevů dochází na základě provedené analýzy. Ta byla provedena na vzorku šestnácti reklam z různých časových …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with the changes of TV commercials focused on foodstuff. The main target is to find out which linguistic and nonlinguistic means are used the most in certain period of time and capture their changes. The transformations also affects the lenght of the advertising spots. Comparison to these changes is done by an analysis of this matter. Firstly, the advertisments from socialism …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Ilona Balkó, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KŘÍŽENECKÁ, Petra. Proměny televizní reklamy na potraviny. Ústí nad Labem, 2019. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta