Reinforcement Learning and its Application in Games – Dominik Raška
Dominik Raška
Diplomová práce
Reinforcement Learning and its Application in Games
Reinforcement Learning and its Application in Games
Anotace:
Tato diplomová práce začíná popisem základů zpětnovazebního učení a algoritmů, které se v něm používají, včetně metod využívajících hluboké učení. Vybrané metody jsem naimplementoval a v různých konfiguracích použil k trénování umělé inteligence pro deskovou hru dáma. Jednotlivé inteligentní agenty jsem porovnal mezi sebou a výsledky publikoval na konci této práce.Abstract:
This thesis starts by describing the fundamentals of reinforcement learning and various algorithms that it uses while emphasizing its recent revolution with deep learning. I implemented a subset of these methods and used them in different configurations for training intelligent agents to play the game of checkers in a self-play mode. Both standard and deep learning agents are compared, and the results …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 4. 2022
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10084/150346
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 31. 5. 2023
- Vedoucí: Jan Platoš
- Oponent: Lenka Skanderová
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
RAŠKA, Dominik. \textit{Reinforcement Learning and its Application in Games}. Online. Diplomová práce. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, Fakulta elektrotechniky a informatiky. 2022. Dostupné z: https://theses.cz/id/sl1qff/.
Plný text práce
Právo: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS)se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: VŠB – Technická univerzita OstravaVŠB – Technická univerzita Ostrava
Fakulta elektrotechniky a informatikyMagisterský studijní program / obor:
Informační a komunikační technologie / Informatika a výpočetní technika
Práce na příbuzné téma
-
Reinforcement Learning ve hrách
Petr HYNER -
Risk-Sensitive Reinforcement Learning
Marek Kadlčík -
Reinforcement learning in trading
Dmytro Ilienko -
Reinforcement learning pro stolní hry
David Bohunovský -
Reinforcement learning pro stolní hry
Tomáš Pospíšil -
AI Deep Fake Perception: A Critical Comparative Research And Study Design
Jan Svoboda -
Deep learning for anomaly detection in histopathological data
David Čechák -
Pathological Image Analysis Using Attention Based Deep Learning Methods
Petr Kantek