Martina Podskalská

Bachelor's thesis

Marketingová strategie franchisingového řetězce Ambiente

Marketing strategy of franchise chain Ambiente
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové strategie gastronomického franchisingového řetězce Ambiente. První část práce je věnována teoretickému vymezení pojmů marketing a franchisng. Praktická část poté aplikuje získané poznatky na konkrétní případ restaurací Ambiente. Cílem práce je vyhodnocení vlivu franchisingu na marketingovou strategii tohoto řetězce a navržení změn, které by pomohly …more
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the analysis of marketing strategy of gastronomic franchising chain Ambiente. The first part of this thesis defines important marketing and franchising terms. Practical part then applies the acquired knowledge on the particular example of Ambiente Restaurants. The objective of the thesis is to evaluate the impact of franchising on the marketing strategy of this chain …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 6. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2013
  • Supervisor: Hana Chylíková
  • Reader: Pavla Berglová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/64197

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod