Subjektivní teorie řídící jednání učitelů: vícečetná případová studie v kontextu profesního rozvoje učitelů – Mgr. Petr Koubek, Ph.D.
Mgr. Petr Koubek, Ph.D.
Disertační práce
Subjektivní teorie řídící jednání učitelů: vícečetná případová studie v kontextu profesního rozvoje učitelů
Teachers‘ subjective theories guiding their behaviour: a multiple case study in the context of teachers’ professional development
Anotace:
Záměrem disertační práce je ilustrovat na čtyřech zkoumaných případech učitelek občanské výchovy jejich subjektivní teorie týkající se smyslu a cíle vyučovacího předmětu a psychodidaktické transformace těchto cílů v příležitosti k učení žáků. Subjektivní teorie představují kognitivní struktury, které jsou relativně stabilní, a ačkoliv je jejich nositel nemá často verbalizovány a tudíž ani zvědomeny …víceAnotace:
umožňuje díky vzorku učitelek shrnout v závěrečné fázi disertační práce poznatky případových studií také v dynamickém smyslu. Vzorek je utvořen dvěma velmi zkušenými učitelkami (15 a více let praxe), jednou se zhruba desetiletou praxí a současně s praxí výuky na vysoké škole a jednou učitelkou začínající. Ve shodě s výzkumem subjektivních teorií se ukázalo, že subjektivní teorie, které ovlivňují jednání …víceAbstract:
The doctoral thesis presents four cases of civics teachers with the aim to illustrate their subjective theories concerning the meaning and goal of the subject taught and the psycho-didactic transformation of these goals into realised opportunities for pupils' learning. Although the bearer of subjective theories representing relatively stable cognitive structures is often unaware of them, they guide …víceAbstract:
o very experienced teachers with at least 15 years of experience, one with about ten years of experience and at the same time with teaching practice at a university and one novice teacher. The doctoral thesis findings confirm in all four cases the main findings of the previous research on subjective theories: the teachers' actions are especially influenced by those subjective theories that are central …víceKlíčová slova
Subjektivní teorie učitele profesní rozvoj učitelů výzkum subjektivních teorií učitelů rekonstruování a validace subjektivních teorií učitelů kvality subjektivních teorií učitelů vícečetná případová studie teachers’ subjective theories teachers’ professional development research on teachers’ subjective theories reconstruction and validation of teachers’ subjective theories quality of teachers’ subjective theories multiple case study.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 9. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/hlen5/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 19. 11. 2020
- Vedoucí: prof. PhDr. Mgr. Tomáš Janík, Ph.D.
- Oponent: doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D., prof. PhDr. Vladimíra Spilková, CSc.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
KOUBEK, Petr. \textit{Subjektivní teorie řídící jednání učitelů: vícečetná případová studie v kontextu profesního rozvoje učitelů}. Online. Disertační práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2020. Dostupné z: https://theses.cz/id/sl43d9/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Pedagogika (čtyřleté) / Pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Hybrid Machine Learning Methods for the Reconstruction and Disaggregation of Gridded Climatic and Hydrological Variables
Ujjwal Singh -
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Selected topics in laryngeal, perceptual and acoustic assessments of human voice: Videokymographic evaluations of vocal folds and investigations of teachers' voices
Ketaki PHADKE -
Na cestě k ideálu: spor mezi idealisty a realisty v otázce sociální spravedlnosti
Matouš Mencl -
Constructing Teacher Subjective Theory of Assessment
Kinlay Seden -
The effect of Quality of work life on Job performance, work motivation and job satisfaction of secondary school teachers in Abuja, Nigeria.
Mercy Unameyo Unokhoghie -
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Subjektivní teorie učitelů o podpoře žáků v procesu učení
Tereza Kybová