Bc. Alena Vrabcová
Master's thesis
Umělecký překlad ve vyučování angličtiny
Literary Translation in TEFL
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá využitím překladu literárních textů při výuce cizího jazyka. Je zaměřena na výuku jazyka anglického v českém prostředí, její poznatky však lze aplikovat na výuku cizích jazyků obecně. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část pojednává o historii překladu s důrazem na užití překladu ve výuce. Praktická část se v návaznosti na teoretický úvod snaží …moreAbstract:
Diploma thesis deals with the use of translation of literary texts in foreign language teaching. Its focus lies in the teaching of English language in Czech background, but its findings apply to foreign language teaching in general. The thesis consists of both theoretical and practical part. The theoretical part discusses the history of translation with the emphasis on the use of translation in teaching …moreKeywords
translation literary translation translation in teaching teaching English as a foreign language TEFL EFL metaphor translation analysis communicative method source text source language target text target language rich points překlad umělecký překlad překlad ve výuce výuka angličtiny jako cizího jazyka metafora analýza překladu komunikativní metoda zdrojový text zdrojový jazyk cílový text cílový jazyk
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/i6epf/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2015
- Supervisor: Mgr. Martin Němec, Ph.D.
- Reader: PhDr. Tamara Váňová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Teaching English as a Second Language to Young Learners with Dyslexia
Eva Stavjaníková -
Teaching English as a Foreign Language to Dyslexic Learners at Grammar School
Miluše Chlumecká -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková