Dynamic Fracture Behavior of High Strength Steels – Ing. Fatih Bozkurt
Ing. Fatih Bozkurt
Doctoral thesis
Dynamic Fracture Behavior of High Strength Steels
Dynamic Fracture Behavior of High Strength Steels
Abstract:
In accordance with the current trend towards the lightweight railway transport means, this dissertation work is focused on the use of advanced high-strength steels. Their mechanical response is based on specific material and technology processes. Application of steels with improved strength generally means increased sensitivity to internal defects, together with increased requirements for precise determination …moreAbstract:
Disertační práce je v souladu s aktuálními trendy v konstrukci odlehčených kolejových vozidel zaměřena na použití pokročilých vysocepevných ocelí, kterých mechanická odezva je založena na specifických materiálových a technologických procesech. Aplikace těchto materiálů znamená zvýšenou citlivost k vnitřním defektům, rovněž zvýšené požadavky na přesné stanovení mechanických parametrů. Vyhodnocení na …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 10. 2018
Thesis defence
- Date of defence: 6. 12. 2018
- Supervisor: prof. Ing. Eva Schmidová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BOZKURT, Fatih. \textit{Dynamic Fracture Behavior of High Strength Steels}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Pardubice: University of Pardubice, Faculty of Transport Engineering. 2018. Available from: https://theses.cz/id/soncwt/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Bozkurt, Fatih. Dynamic Fracture Behavior of High Strength Steels. Pardubice, 2018. disertační práce (Ph.D.). Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana PerneraUniversity of Pardubice
Faculty of Transport EngineeringDoctoral programme / field:
Technique and Technology in Transport and Communications / Transport Means and Infrastructure
Theses on a related topic
-
Stanovení interlaminární lomové houževnatosti lepené spáry zatížené módem II při ohybové zkoušce
Alena Pešková -
Geometrie trhlin vzniklých pod povrchem keramických materiálů při hodnocení indentační lomové houževnatosti
Vladana Šamajová -
Studium praskání skel při indentační zkoušce
Vladimír CHUDÝ -
Vliv „U“ vrubu na odhad lomové houževnatosti z výsledků penetračních testů.
Markéta Zounová -
Vliv dlouhodobého provozu na kinetiku růstu únavových trhlin v oceli 14MoV6-3
Vilém Gavlík -
Studium lomového chování materiálů pomocí kruhových vzorků
Filip Trojan -
Zvyšování únavové životnosti svarů vysokopevnostních ocelí metodou HFMI
Bořek OZOM -
Stanovení lomové houževnatosti potrubí z oceli ČSN 15 128 po provozní expozici pomocí instrumentované indentace
Andrea Klichová