Product placement jako jedna z forem marketingové komunikace – Vít ŠVEHLA
Vít ŠVEHLA
Bachelor's thesis
Product placement jako jedna z forem marketingové komunikace
Product placement as a marketing communication tool
Abstract:
Práce se zabývá product placementem jako relativně účinnou a zajímavou formu marketingové komunikace. Cílem práce je zhodnotit a porovnat vnímání product placementu mladým spotřebitelem, a to konkrétně product placementu ve filmech a v počítačových hrách. Práce se rovněž zabývá vysvětlením pojmu product placement, popisu jeho vývoje a shrnutí výhod a nevýhod této techniky. V práci jsou dále charakterizovány …moreAbstract:
This thesis deals with product placement as a relatively effective and interesting form of marketing communication. The aim of this thesis is to examine and evaluate consumers´ perceiving (especially the young ones) to product placement and to compare consumers´ attitude to product placement in films and computer games. This thesis provides the definitions of product placement, the description of its …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2011
Identifier:
42060
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Lucie Kuldová
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
ŠVEHLA, Vít. Product placement jako jedna z forem marketingové komunikace. Plzeň, 2011. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta ekonomická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 13. 05. 2011
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta ekonomickáUniversity of West Bohemia
Faculty of EconomicsBachelor programme / field:
Economics and Management / Retail Management
Theses on a related topic
-
Product Placement a jeho vliv na marketingovou komunikaci ve světě počítačových her, filmů a podobných médií
Lukáš Bartoň -
Analýza využití Product Placement v počítačových hrách
Dávid Straňavský -
Product placement
Kateřina Šafaříková