Vít ŠVEHLA

Bachelor's thesis

Product placement jako jedna z forem marketingové komunikace

Product placement as a marketing communication tool
Abstract:
Práce se zabývá product placementem jako relativně účinnou a zajímavou formu marketingové komunikace. Cílem práce je zhodnotit a porovnat vnímání product placementu mladým spotřebitelem, a to konkrétně product placementu ve filmech a v počítačových hrách. Práce se rovněž zabývá vysvětlením pojmu product placement, popisu jeho vývoje a shrnutí výhod a nevýhod této techniky. V práci jsou dále charakterizovány …more
Abstract:
This thesis deals with product placement as a relatively effective and interesting form of marketing communication. The aim of this thesis is to examine and evaluate consumers´ perceiving (especially the young ones) to product placement and to compare consumers´ attitude to product placement in films and computer games. This thesis provides the definitions of product placement, the description of its …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2011
Identifier: 42060

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Lucie Kuldová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŠVEHLA, Vít. Product placement jako jedna z forem marketingové komunikace. Plzeň, 2011. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta ekonomická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 13. 05. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta ekonomická

University of West Bohemia

Faculty of Economics

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Retail Management