Pavel Mošnička

Bachelor's thesis

Neetická reklama: posouzení rozhodnutí Rady pro reklamu

Unethical advertising: assessing of decisions of the Council for advertising (Rada pro reklamu)
Abstract:
Reklama je regulována zákonem a kodexem reklamy, který byl vytvořen Radou pro reklamu. Když je reklama závadná, tak Rada pro reklamu může žádat její stažení. Tato závěrečná práce je složena z teoretické a praktické části. Ta teoretická část zahrnuje teoretické znalosti, které jsou nutné k provedení obsahové analýzy. Obsahová analýza rozhodnutí, která byla učiněna Radou pro reklamu, je provedena v praktické …more
Abstract:
Advertising is restricted by the law and by the code of ethics made by the Council for advertising (Rada pro reklamu). If an advertising is objectionable, the Council for advertising can ask for its cancellation. This thesis consists of theoretical and practical parts. The theoretical part includes the theory which is necessary for the content analysis. The content analysis of decisions made by the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 11. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2021
  • Supervisor: Tomáš Sadílek
  • Reader: Jitka Volfová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/82647