Consumer behavior of luxury watch buyers in the pre-purchase phase of the customer journey in Germany – Martina Möstl
Martina Möstl
Master's thesis
Consumer behavior of luxury watch buyers in the pre-purchase phase of the customer journey in Germany
SPOTŘEBITELSKÉ CHOVÁNÍ KUPUJÍCÍCH LUXUSNÍCH HODINEK V PŘEDNÁKUPNÍ FÁZI V NĚMECKU
Abstract:
Diplomová práce se zabývá spotřebitelským chováním kupujících luxusních hodinek v Německu během přednákupní fáze se zaměřením na digitální dotykové body. Cílem je poskytnout seznam opatření a doporučení pro oslovení cílové skupiny pomocí správné kombinace kontaktních bodů. Teorie naznačuje, že během celé zákaznické cesty se spotřebitelé setkávají s kontaktními body značky, a proto je pro firmy zásadní …moreAbstract:
The prevailing thesis deals with the consumer behavior of luxury watch buyers in Germany during the pre-purchase phase with special focus on digital touchpoints. The aim is to provide a catalogue of measures as recommendation to action to reach the target audience with the right combination of touchpoints. Theory suggests that throughout the whole customer journey consumers encounter contact points …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 7. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/91130
Thesis defence
- Date of defence: 14. 9. 2023
- Supervisor: Ludmila Štěrbová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MÖSTL, Martina. \textit{Consumer behavior of luxury watch buyers in the pre-purchase phase of the customer journey in Germany}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2023. Available from: https://theses.cz/id/spgeq1/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/91130
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
Consumers Behavior in Luxury Fashion Segment
Yekaterina Kalymbekova -
Factors influencing the consumer behavior of Russian citizens towards luxury goods
Maria Babenkova -
The Impact of CSR Practices on the Czech Buying Decision Process within the Luxury Fashion Industry
Kristýna Miturová -
Exploring the Impact of Fear of Missing Out (FOMO) on Generation Z's Luxury Purchasing Intentions: Analysis of Critical Design Elements Triggering FOMO
Štěpánka Havlová -
The Impact of E-Commerce on the Brand Equity Concept for Luxury Fashion Brands
Štěpán Najman -
Consumer Behavior towards Purchasing of Luxury Goods
Nataliya Khaustova -
Vliv Covidu- 19 na marketingovou komunikaci a spotřebitelské chování v segmentu luxusních značek
Ekaterina Čistova -
Vývojové fáze, fáze financování, faktory přežití a úspěšnosti startupů
Viktoriya Velichko