Analysis of sustainable consumption determinants – Ing. Amanuel Negash Tadesse
Ing. Amanuel Negash Tadesse
Diplomová práce
Analysis of sustainable consumption determinants
Analysis of sustainable consumption determinants
Anotace:
This research thesis focuses on assessing what factors determine consumers' preferences for a sustainable product. The research objective was to examine and to provide an insight into the determinant factors that influence consumers' intentions for purchasing a chosen environmentally sustainable product. The study utilized the theory of planned behavior (TPB) framework to examine what influences young …víceAbstract:
This research thesis focuses on assessing what factors determine consumers' preferences for a sustainable product. The research objective was to examine and to provide an insight into the determinant factors that influence consumers' intentions for purchasing a chosen environmentally sustainable product. The study utilized the theory of planned behavior (TPB) framework to examine what influences young …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 5. 2019
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/nk8wj/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 6. 2019
- Vedoucí: Ing. Ondřej Částek, Ph.D.
- Oponent: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasarykova univerzita
Ekonomicko-správní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management (angl.)
Práce na příbuzné téma
-
Potential of horizontal integration of the cashew value chain in the coastal region of Kenya
Winifred Okpo -
Factors of Moving Towards a Sustainable Consumption of Fashion Products
Nomin BATSUURI -
Sustainable, Conscious Consumer Behavior: A Comparative Study on Türkiye and the Czech Republic
Bashak Sarah Yoney -
Cultural Effects on Consumer Behavior and Marketing Mix for a Global Company – India and Czech Republic Comparison
Ashish Kumar