Petra BAAROVÁ

Bachelor's thesis

Sledování výskytu orchideje vstavač májový (Dactylorhiza majalis) ve vztahu k managementu prostředí

Monitoring of the occurrence of orchid Dactylorhiza majalis in relation to environmental management
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá převážně typem prováděného managementu a úspěšností populací druhu Dactylorhiza majalis v západních Čechách. Obecná část této práce se věnuje popisu, rozšíření, ohrožení, ekologii, fenologii, ontogenezi, rozmnožování D. majalis. Dále se práce věnuje stanovištím D. majalis a zásadám managementu na nich. V praktické časti, se práce věnuje záznamům z mého monitoringu na …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with the type of management and the success of populations of Dactylorhiza majalis in western Bohemia. The general part of this work deals with the description, distribution, threat, ecology, phenology, ontogenesis, reproduction of D. majalis. Furthermore, the work deals with D. majalis habitats and management principles on them. In the practical part, the work deals with …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: RNDr. Iva Traxmandlová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

BAAROVÁ, Petra. Sledování výskytu orchideje vstavač májový (Dactylorhiza majalis) ve vztahu k managementu prostředí. Plzeň, 2021. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Natural Science Studies / Biology in Education