Bc. Kristýna Gřešková

Bachelor's thesis

Přijímací zkoušky na střední školy v síti United World Colleges

Applying for High School Education at United World Colleges
Abstract:
Cílem bakalářské práce bylo zjistit, co je hlavní motivací uchazečů pro vycestování na zahraniční školy. Celá práce se zabývá záměrně vybraným vzorkem respondentů ze specifického prostředí United World Colleges. Teoretická část se věnuje popisu a objasnění vzniku mezinárodních škol se specifickým zaměřením na United World Colleges a program International Baccalaureate. Názorně je představeno fungování …more
Abstract:
The aim of the bachelor thesis was to investigate the main motives of students to leave their home country for international schools. The paper focuses on a deliberately selected sample of respondents from the specific environment of the United World Colleges.. The theoretical part is devoted to description and clarification of the development of international schools with particular focus on United …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 12. 2014
Accessible from:: 17. 12. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 1. 2015
  • Supervisor: Mgr. Magdaléna Marešová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Gřešková, Kristýna. Přijímací zkoušky na střední školy v síti United World Colleges. Liberec, 2014. bakalářská práce (Bc.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 17.12.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 17. 12. 2014 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Vázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN

Technical University of Liberec

Faculty of Sciences, Humanities and Education

Bachelor programme / field:
Specialization in Pedagogy / Teaching Professional Subjects