Základní lidské potřeby a jejich naplňování u žáků 1. stupně základní školy – Bc. Pavla Šťastná
Bc. Pavla Šťastná
Master's thesis
Základní lidské potřeby a jejich naplňování u žáků 1. stupně základní školy
Basic Human Needs and their Fulfilment by Pupils at Primary School
Abstract:
Diplomová práce pojednává o naplňování základních lidských potřeb žáků z pozice humanisticky orientované pedagogiky. Seznamuje s několika různými náhledy na základní lidské potřeby a dokazuje nutnost tyto potřeby naplňovat v zájmu efektivního vzdělávání, a to nejen u žáků prvního stupně. Práce je spojena s výzkumem provedeným ve třetí třídě prvního stupně základní školy, který sleduje potřeby jednotlivých …moreAbstract:
Fulfillment of fundamental human needs of pupils as far as humanistic pedagogical practices are concerned is the main topic of this thesis. Various views on fundamental human needs are introduced and the necessity of their fulfillment is analysed. This is in interest of effective education in general and of pupils in the first five grades of primary schools in particular. Research on needs of individual …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 12. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/bi455/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 2. 2014
- Supervisor: PhDr. Hana Filová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Potřeby rodin pečujících o seniora v domácím prostředí
Ilona Chlopčíková -
Alternative teaching methods in teaching English
Kateřina Vodešilová -
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Nelegální komunikace ve školní třídě a strategie pro její minimalizaci
Marika Kroutilová