Klasická hudba pro každého? Analýza marketingových nástrojů Filharmonie Brno – Bc. Andrea Zimková
Bc. Andrea Zimková
Master's thesis
Klasická hudba pro každého? Analýza marketingových nástrojů Filharmonie Brno
Classical music for everybody? Analysis of marketing tools of Brno Philharmonic Orchestra
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá současnými trendy v oblasti propagace a reklamy kulturních institucí se zaměřením na hudební produkci, především analýzou marketingových nástrojů a postupů Filharmonie Brno. Hlavní myšlenkou je obohatit čtenáře o specifické marketingové metody využívané v oblasti art marketingu jako je tvorba ceny, distribuce, strategie propagace, kulturní politiky nebo vizuálního stylu …moreAbstract:
This Master´s thesis is focused on current trends in propagation and advertising of cultural institutions especially in the music production analysing the marketing tools of Philharmonic Brno. The main idea of this thesis is to approach some specific marketing methods used in the art marketing area like pricing, distribution, strategies of propagation, cultural politics or propagation visual style …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/s3cfo/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2013
- Supervisor: PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Jiří Zahrádka, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Culture Management
Theses on a related topic
-
Merchandising vybraných českých symfonických orchestrů
Jakub Kalus -
Problémy financování českých profesionálních symfonických orchestrů
Kateřina Bejčková -
Marketing festivalů klasické hudby a vliv cestovního ruchu v místě konání
Anna Poborská -
Influencer marketing - cross-cultural study
Tuan Vu Dao -
Jaký je vztah posluchačů k hudbě? Aktuální podoby marketingu hudby v digitální době.
Eliška Drkalová -
Filharmonie Brno (Státní filharmonie Brno). Dějiny instituce 1956 - 1989
Lucie Tisoňová -
Marketingová kampaň Filharmonie Brno, zaměřená na děti z dětských domovů
Lenka Murasová -
Klarinetová sekce Filharmonie Brno
Nela Zimková