Analýza gramatických chyb v ústním projevu mírně pokročilých dospělých studentů angličtiny – Marie Obrová
Marie Obrová
Bachelor's thesis
Analýza gramatických chyb v ústním projevu mírně pokročilých dospělých studentů angličtiny
Analisis of selected spoken grammatical errors of lower intermediate adult learners of English
Abstract:
Tato práce se zabývá gramatickou chybou v ústním projevu dospělých studentů, kteří studují obecnou angličtinuna středně pokročilé úrovni. Její teoretická část je tvořena kapitolami, které stručně popisují historický a současný postoj učitele a studenta k chybám vyskytujícím se v průběhu nabývání jazykové kompetence, jejich typologii a práci s nimi. Praktická část této práce se skládá z výzkumu sledujícího …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with grammatical mistakes in speaking performance of lower intermediate adult students who are studying general English. The theoretical part of the work consists of chapters describing the historic and contamporary approaches of teachers and students to errors that occur in the language acquisition process, their typology and their treatment. The practical part of the work …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 6. 2011
Identifier:
http://is.akcentcollege.cz/th/4306/ac_b/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2011
- Supervisor: PaedDr. Dana Hánková, Dip.RSA
- Reader: Mgr. Ela Krejčová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AKCENT CollegeAKCENT College
Bachelor programme / field:
Specialization in Pedagogy / English as a Foreign Language
Theses on a related topic
-
Rozvoj diskurzivní kompetence v cizojazyčném akademickém psaní v anglickém jazyce v důsledku účasti v e-learningovém kurzu
Gabriela Hublová -
Grammar Translation Method and Communicative Approach in Teaching English
Gabriela Vašátová -
Application of communicative approach principles in English language teaching
Markéta Vysloužilová -
Komunikativní přístup ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka
Lucie DVOŘÁKOVÁ -
Komunikativní přístup v hodině francouzštiny
Šárka Kovaříková -
The Exploration of Language Learner Histories Using Language Biography
Gabriela Daňková -
Effects of Language Proficiency on Irony Detection in a Second Language
Tereza OCELKOVÁ -
Jazykové kompetence žáků s narušenou komunikační schopností ve výuce cizího jazyka
Věra Navrátilová