Teorie archetypů a využití symbolů při brandingu pojišťoven v ČR – Ondřej Krejčí
Ondřej Krejčí
Master's thesis
Teorie archetypů a využití symbolů při brandingu pojišťoven v ČR
Theory of archetypes and using of symbols during branding of insurance companies in Czech Republic
Abstract:
Teorie archetypů je jedna z metod, za pomocí které je možné nalézt směr, jakým budovat a řídit značku. Jedná se o tradiční metodu vycházející z teorií C. G. Junga. Cílem této práce je zjistit, zda a jak je archetypální identita využívána společnostmi působící na českém trhu. A také zda tyto společnosti chápou potřebu archetypy používat. Kromě toho jsou v práci rozebrány i další teorie, metody či metodiky …moreAbstract:
Theory of archetypes is one of several methods how to find the direction for building and managing of brand. This theory is based on theories C. G. Jung. Main objective of this thesis is to find out how companies on Czech market are using archetypal identity. And whether they have urge to use archetypes or similar approaches. In this thesis are also mentioned other theories, methods and methodologies …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 3. 2015
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/70570
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2017
- Supervisor: Martin Machek
- Reader: Miroslav Karlíček
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/70570
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Role of Social Media in Brand Building
Jannatul Ferdous -
Brand building města jako součást komunikační strategie
Zuzana Štursová -
The utilization of social media for building personal brands of artists in the Czech and Slovak contexts. Several case studies focusing on the period from 2014 to 2024
Polina Sorokina -
Promotion of Research and Development by Means of Cluster Brand Building
Hana Pokorná -
Brand building města jako součást komunikační strategie
Zuzana Štursová -
Marketing Communication for a Strong Brand Building
Anastasiia Lukianenko -
Role of Social Media in Brand Building
Jannatul Ferdous -
Brand Building through Podcasts
Azaliya Amanzholova