Neuromarketingové měření jako faktor stresu pro respondenta – Bc. Tereza Skoková
Bc. Tereza Skoková
Master's thesis
Neuromarketingové měření jako faktor stresu pro respondenta
Neuromarketing measurement as a stress factor for the respondent
Abstract:
Teoretická část diplomové práce se zabývá efektivitou marketingu a neuromarketingem jako jeho nové formy, která spojuje klasický marketing s neurovědeckými poznatky pomocí biomedicínské techniky. Součástí práce jsou fyziologické projevy stresu i relaxační techniky, kterými lze stres redukovat. V praktické části práce je popsána příprava a průběh neuromarketingového měření s využitím Jacobsonovi progresivní …moreAbstract:
The theoretical part of this thesis deals with the effectiveness of marketing and neuromarketing as a new form that combines traditional marketing with neuroscientific finding through biomedical technology. Part of this thesis is physiological effects of stress and relaxation techniques, which can reduce stress. The practical part describes the preparation and progress of neuromarketing measurements …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2016
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/iggvi/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2016
- Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
- Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Experiment v marketingovém výzkumu
Jakub Douda -
Experiment v marketingovém výzkumu
Jakub Douda -
Vzdělávání žáků s ADHD v přírodním prostředí
Nikola Adelaida ŘANDOVÁ