Bc. Michaela Havlíčková

Master's thesis

Vliv vizuální identity firem na chování spotřebitele

Influence of visual identity of companies on consumer behaviour
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vlivem vizuální identity vybraných firem na spotřebitelské chování. Zkoumané vizuální identity patří maloobchodním potravinovým řetězcům, které působí na území České republiky. Práce se dělí na dvě hlavní části teoretickou a analytickou část, která využívá marketingového výzkumu. V rámci kvantitativního výzkumu je použita metoda dotazníkového šetření a kvalitativní výzkum …more
Abstract:
The present master‘s thesis deals with the influence of the visual identity of se-lected companies on consumers’ behaviour. The visual identities that were re-searched belong to retail food chains being active in the Czech Republic. The thesis consists of two parts – the theoretical and the analytical part, which uses market-ing research. The quantitative research uses a method of a questionnaire survey …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2021

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Denis Drexler, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta

Mendel University in Brno

Faculty of Business and Economics

Master programme / field:
Economics and Management / Trade Management and Economics