Culture-bound Issues in Subtitling: A Comparative Study of Films for Adult vs. Young Audiences – Mgr. Radka Kolebáčová
Mgr. Radka Kolebáčová
Diplomová práce
Culture-bound Issues in Subtitling: A Comparative Study of Films for Adult vs. Young Audiences
Culture-bound Issues in Subtitling: A Comparative Study of Films for Adult vs. Young Audiences
Anotace:
Diplomová práce se zabývá kulturními referencemi v anglicky mluvených filmech a jejich titulkovým překladem do češtiny. Porovnává překlad těchto referencí ve filmech určených dětskému divákovi a dospělému divákovi. Analyzuje 7 vybraných filmů a sleduje, jaké překladatelské postupy byly použity.Abstract:
The thesis deals with culture-specifics in subtitling from a comparative point of view. It focuses on 7 feature films and analyzes the way in which the particular cultural references have been translated from English into Czech. It compares the translational strategies used in the films for adult audiences versus young audiences.
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 8. 2007
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/dmyfq/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 9. 2007
- Vedoucí: Mgr. Simona Javůrková
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Filologie / Anglický jazyk a literatura
Práce na příbuzné téma
-
Zprávičky a jejich publikum: analýza chování, postojů a recepčních strategií diváků ČT:D
Veronika Kočová -
Marketingové prostředky pro dětské publikum
Martina Bulavčáková -
Prostředky marketingové komunikace pro dětské publikum
Kateřina Vinšová -
Prostředky marketingové komunikace pro dětské publikum
Renáta Švarcová -
Prostředky marketingové komunikace pro dětské publikum
Jitka Čekalová -
Dětské publikum divadla Polárka
Markéta Lukášková -
Prostředky marketingové komunikace pro dětské publikum
Michaela Baumanová -
Prostředky marketingové komunikace pro dětské publikum
Pavlína Moravcová