Lucie Kovácsová

Bachelor's thesis

Making You "Think Different": Apple's Marketing Strategy and its Comparison with Competitors

Making You "Think Different": Apple's Marketing Strategy and its Comparison with Competitors
Abstract:
The main objective of this bachelor thesis is to analyze the marketing strategy of The Apple Company on the American market. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part comments on the findings in the field of marketing and defines terms such as marketing, marketing strategy and marketing mix. The practical part is focused on the current marketing strategy of The …more
Abstract:
Hlavním cílem této bakalářské práce je analyzovat marketingovou strategii společnosti Apple na americkém trhu. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je orientována na zpracování teoretických poznatků z oblasti marketingu a definování pojmů marketing, marketingová strategie a marketingový mix. Praktická část je zaměřena na analýzu stávající marketingové strategie společnosti …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2014
Accessible from:: 2. 5. 2014

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Barbora Blažková

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Kovácsová, Lucie. Making You "Think Different": Apple's Marketing Strategy and its Comparison with Competitors. Zlín, 2014. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 2.5.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 2. 5. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe