Making You "Think Different": Apple's Marketing Strategy and its Comparison with Competitors – Lucie Kovácsová
Lucie Kovácsová
Bachelor's thesis
Making You "Think Different": Apple's Marketing Strategy and its Comparison with Competitors
Making You "Think Different": Apple's Marketing Strategy and its Comparison with Competitors
Abstract:
The main objective of this bachelor thesis is to analyze the marketing strategy of The Apple Company on the American market. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part comments on the findings in the field of marketing and defines terms such as marketing, marketing strategy and marketing mix. The practical part is focused on the current marketing strategy of The …moreAbstract:
Hlavním cílem této bakalářské práce je analyzovat marketingovou strategii společnosti Apple na americkém trhu. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je orientována na zpracování teoretických poznatků z oblasti marketingu a definování pojmů marketing, marketingová strategie a marketingový mix. Praktická část je zaměřena na analýzu stávající marketingové strategie společnosti …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2014
Accessible from:: 2. 5. 2014
Thesis defence
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KOVÁCSOVÁ, Lucie. \textit{Making You ''Think Different'': Apple's Marketing Strategy and its Comparison with Competitors}. Online. Bachelor's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Humanities. 2014. Available from: https://theses.cz/id/t2abaa/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Kovácsová, Lucie. Making You "Think Different": Apple's Marketing Strategy and its Comparison with Competitors. Zlín, 2014. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 2.5.2014
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 2. 5. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of HumanitiesBachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration
Theses on a related topic
-
Marketingová strategie jako základ komunikační strategie Městské knihovny Frýdek-Místek, příspěvkové organizace
Pavel Machala -
Marketingová strategie jako základ efektivní komunikační strategie organizace
Sylva Dokoupilová -
Marketingová strategie vybraného podniku
Sára Maršálová -
Marketingová strategie zvoleného podniku
Klára Vitoušková -
Marketingová strategie firmy v oblasti realitních služeb
Marie Neubauerová -
Marketingová strategie vybraného podniku
Hana Báborová -
Marketingová strategie společnosti Invia.cz, a.s.
Ondřej Mikšík -
Marketingová strategie vybraného podniku
Natálie Korkešová