Pavla Medřická

Bachelor's thesis

Význam odkladu školní docházky u žáka s autismem vzdělávaného v pražské mateřské škole speciální

Implications of deferment of compulsory school attendance for a pupil with autism spectrum disorder educated in a kindergarten for pupils with special educational needs in Prague
Abstract:
Práce je zaměřena na zjišťování a popis pokroku, kterého dosáhl chlapec s autismem v období odkladu školní docházky. Chlapec v tomto čase navštěvoval mateřskou školu speciální. V době zahájení výzkumu byla jeho diagnóza nízko funkční dětský autismus, středně těžká mentální retardace a těžce opožděný vývoj řeči. Výzkum se zabýval čtyřmi oblastmi, které jsou hodnoceny jako klíčové pro úspěšné zvládnutí …more
Abstract:
The thesis focuses on the identification and description of the progress of a pupil with autism in a period of deferred school attendance. The pupil attended a special kindergarten during this period. At the time the research began, his diagnosis was low-functioning autism spectrum disorder with moderate mental retardation (ICD-10) and his speech development was described as severely delayed. The research …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 5. 2024
  • Supervisor: Mgr. Iva Klugová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Miroslava Kotvová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.