Cigaretový kouř a zpětná zrcátka: Změna vyprávěcí strategie ve filmu Já, Olga Hepnarová – Vilém Dojiva
Vilém Dojiva
Bakalářská práce
Cigaretový kouř a zpětná zrcátka: Změna vyprávěcí strategie ve filmu Já, Olga Hepnarová
Cigarette smoke and rear-view mirrors: changing narrative strategy in I, Olga Hepnarova
Anotace:
Tato bakalářská práce analyzuje stěžejní strategii filmu Já, Olga Hepnarová (2016). Touto strategií je proměna vlastních vyprávěcích postupů. Film buduje falešné zdání toho, že je vyprávěn poměrně nezáludně, ale v jeho závěru přijde zvrat. Hlavní hrdinka se ukáže být nespolehlivou vypravěčkou a celé předchozí vyprávění je odhaleno jako zavádějící a silně subjektivní. Tento způsob výstavby filmu nabízí …víceAbstract:
This bachelor thesis analyzes a core strategy of the movie I, Olga Hepnarová (2016). This strategy is a shift in its narrative schemes. The movie builds a false impression that it is being told in a non-intricate way, but near its end comes a twist. The main heroine turns out to be an unreliable narrator and all previous narration is revealed to have been misleading and very subjective. This method …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 7. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/rucmz/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 9. 2022
- Vedoucí: Mgr. Radomír D. Kokeš, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Tereza Bochinová
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíBakalářský studijní program / obor:
Mediální studia a žurnalistika / Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury
Práce na příbuzné téma
-
Tarkovského Zrcadlo jako výchozí bod analýzy narace ve filmech Arnauda Desplechina
Martin Kuba -
"Teď musíte zavřít oči, jinak nic neuvidíte." Surrealistický sen a narušování principů klasické narace ve filmu Něco z Alenky
Barbora Černá -
Jednozáběrový narativní film
Petr Pylypčuk -
Intenzifikace komplementace narace a stylu. Neoformalistická analýza filmu Fontána.
Filip Goldefus -
Paralelní narace: případové studie filmů
Luka Djikanović -
Narace v románu a ve filmu: Dej mi své jméno
Petra BEZDĚKOVÁ -
Princip zesílené autenticity v klasické naraci filmu Fighter: Neoformalistická analýza filmu
Martin Bubrín -
Puzzle film - Narativní rozbor filmů Christophera Nolana Memento a Dokonalý trik
Matěj Podskalský