Spotřebitelské chování uživatelů internetových obchodů – Mgr. Jakub Chalmovianský
Mgr. Jakub Chalmovianský
Bachelor's thesis
Spotřebitelské chování uživatelů internetových obchodů
Consumer behavior of internet shop users
Abstract:
The bachelor thesis aims to find the factors affecting consumers’ acceptance of price dispersion in online stores. It is an empirical research using an electronic questionnaire survey among Slovak Internet users. The obtained data are then analyzed by descriptive statistics tools. On their basis, using Tobit method a set of models is estimated. Each model is looking for factors affecting the level …moreAbstract:
Tato bakalářská práce má za cíl najít faktory ovlivňující akceptování rozptylu cen v internetových obchodech spotřebiteli. Jde o empirický výzkum využívající elektronické dotazníkové šetření mezi slovenskými internetovými uživateli. Získaná data jsou následně analyzována nástroji popisné statistiky. Na jejích základě je pomocí metody Tobit odhadnut soubor modelů. Každý model hledá faktory ovlivňující …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 5. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/h4nje/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2013
- Supervisor: Ing. Michal Kvasnička, Ph.D.
- Reader: Mgr. Ing. Stanislav Tvrz, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakultaMasaryk University
Faculty of ScienceBachelor programme / field:
Mathematics / Aplikovaná matematika pro víceoborové studium
Theses on a related topic
-
Analýza spotřebitelského chování
Veronika Lysáková -
Marketing and Consumer Behavior
Tamerlan Karimli -
Students Consumer Behavior on Mobile Phone Market
Hoai Thu Tran -
Consumer behavior towards organic food: The case of Vietnam
Dang Minh Thu -
Consumer Behavior - Electric Cars in India
Maulikkumar Brijenbhai Dave -
Social Media Promotions Effect on Consumer Buying Behavior
Harsh Jadawala -
Chování spotřebitelů při online nakupování
Eliška Ostrá -
Online podpora predaja prostredníctvom chatbotov na trhu s módou
Filip Fandl