Konzumní životní styl a projevy hédonismu mladé generace – Bc. Aneta Ženíšková
Bc. Aneta Ženíšková
Bachelor's thesis
Konzumní životní styl a projevy hédonismu mladé generace
Consumer Lifestyle and Expressions of Hedonism of the Young Generation
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá konzumním životním stylem a projevy hédonismu mladé generace. Cílem této práce je popsat a vysvětlit pojem životní styl, konzum, který se za staletí vývojově měnil, déle také spotřebu a hédonismus. Právě s pojmem životní styl se pojí hédonistický životní styl, který je založen na okamžitém uspokojování potřeb a slastí. Popis konzumního hédonika je dalším cílem, který …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with consumer lifestyle and expresions of hedonism of the young generation. The aim of this work is to describe and explain the concept of lifestyle, consumption that has changed over the centuries, consumption and hedonism. The concept of lifestyle is linked to a hedonistic lifestyle that is based on the immediate satisfaction of needs and pleasures. The description of consumer …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 7. 2017
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/luqm2/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 8. 2017
- Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Lifestyle and consumer culture
Alissa Oparina -
Identita, hodnoty a politika životních stylů představitelů antikonzumenství
Kateřina Vlková -
Životní styl a spotřební kultura
Barbara Mecerodová -
Lifestyle and Consumer Culture: “Freelance as a new form of lifestyle”
Hanna Nimchuk -
How We Read: The Reception of the Beat Generation in the United States and the Czech Lands
Antonín Zita -
Vliv marketingové komunikace na životní styl mladé generace
Anna Vaněčková -
Vliv marketingové komunikace na životní styl mladé generace
Markéta Hradecká -
Zaměstnanecké benefity a jejich preference z pohledu generace Z v sektoru služeb
Veronika Voňková